Tiden är knapp, jag har en knapp som är ur!

Jag ogillar meningen: jag hinner inte!

Jag ska till "jobbet", jag måste städa, jag ska hinna med prov i skolan, jag ska hinna passa tider, hinna handla mat, hinna hem och byta kläder och hinna se snygg och fräsch ut på samma gång.

Det sistnämnda är egentligen ganska oviktigt, jag är söt ändå. Men på morgonen när jag exempelvis ska lämna på dagis så kan det bli jobbigt, att alla andra lämnar i kostym och tjusiga jobbkläder är inte mitt problem.
Men där kommer jag i tröttmössan. Jo, det känns fånigt vissa morgnar.

Nu måste jag duscha, jag kanske kommer försent, jag kanske hinner. Men jag vill, liksom dom flesta, hinna  komma till jobbet och se pigg och fräsch ut!

Även om det ibland inte är någon ordning på allting.

/Pippi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0