Nånstans mittimellan

Där hamnade jag, men lite beroende på vad där är för årstid.
För som nu så är jag kall: blek (grå/blå toner) i hyn och brunt hår utan några som helst varma guldtoner, men på sommarn är jag som en liten nougat med brun hy och varma hudtoner. Då vågar jag kanske ge mig på lite andra färger.

Har ni någon gång sett en blek tjej, med ljust hår med en knallgul bikini?
Det är ett exempel på vanligt "misstag", tydligen.

En mörkhårig typ som drottning Silvia, hon kan bära starka färger utan att skämmas. Men helst silver framför guld. Men hon är inte så varm i hudtonen, så hon får balansera..
Ja, jisses..detta är krångligt..

Men jag hittade en sida med mer detaljerad information. Man får ett litet hum om vilka färger som passar än bäst och vilka man bör undvika..

Testa här.. (klicka på "snabbtest" i rutan längst upp när du läst det du vill i texten)

Kan vara bra och nyttigt  att veta, så man inte gör ett big mistake ala vinterbleka Sandra med fulaste mössan i grå nyans 2011.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0