En weekend för 2..på hotell.

Romantisk weekend, festligt och hög mysfaktor.
Så går jag in och ska kika lite på hotell, ser att jag både kan välja vad hotellet ska heta och vart hotellet ska ligga. Lite väl lyxigt.

Om vi ville åka till Västindien eller något sådant så kan jag tro att vi först och främst skulle kolla med något resebolag. Men jag vill tro att Scandic bjussar på resan
..bara man äter dyrt och mycket i deras restaurang och betalar en massa dricks för servicen på rummet. Kanske att man blir sugen på mer alkohol efter lilla välkomstchampangen, vistas mycket i inomhuspoolen med deras mjuka, suveräna badrockar i frotté som man försöker få med sig hem.
Men kommer sen hem lika blek till kalla Sverige (utan badrock) och tackar för att man inte går i en solbränna som skulle bryta kontrasten bland blekfisarna alldeles för mycket.

Nä, två hotellnätter i Sverige får duga.
Men det finns säkert solarier...man får låtsas att man är på semester en liten stund.
Inte vill jag betala dyrt hotell som jag vill utnyttja till max, och veta att jag har hela Västindien utanför rummet. Nån annan gång kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0