Meningen med kex i blommor och munstycke i soffan.

På 1 år har jag ungefär funnit tusen saker jag inte ser någon egentlig anledning med att man gör.
På ett vis förstår jag mycket väl- men ändå inte.

Om jag ramlar på tröskeln och ställer mig upp för att gå vidare så försöker jag se till så att det inte händer igen. Det är sällan jag ramlar 2-3 gånger i rad på samma ställe inom loppet av..några sekunder.

Att gömma kex har jag nog sett en anledning med, både för att jag är en slug gottegris och för att jag ibland varit snäll och glömt bort att berätta att vi ens hade några kvar.

Men när jag hittar kex i blomkrukor och tvättkorg så undrar jag lite.
Fast det är klart, dom vill väl också smaka. Han är generös iaf, min son.

Det här är helt ok för mig..inga problem alls. 
Dessa små fasoner är bara så otroligt härliga att jag bara blir lite avis för att jag själv inte tänker och handlar i samma banor.

Tänk om jag ändå hade kunnat hälla russin över hela golvet, dra ut en toarulle om dagen för att lägga det på golvet och fnissa åt pappershögen, kasta lax på väggen..och utnyttja situationer till max för att kanske få som jag vill.

Och faktiskt slippa städa efter mig.. bara i en dag, kanske 3!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0