Vi kan ju inte ta med hela hemmet

Åh, det är en jobbig grej det här med att åka flygplan, jag blir helt svettig bara jag tänker på det. 
Försöker se det som en säker transport men det enda jag ser är hur vingarna börjar svaja och hur skruvar lossnar.. 
Men jag har flygit så många gånger förut och ingen gång har något gått snett.

Det är mest en känsla av maktlöshet, att befinna sig i en plåtburk lååångt upp i luften. Alltså behöver jag bara kunskap om flygplan, för att vara på min säkra sida? Jag behöver bli ett med piloten?

Eftersom jag någonstans lyssnar ivrigt på motorerna efter konstiga ljud, sneglar på vingarna för att försäkra mig om att dom inte börjat brinna, hajjar till vid minsta osäkerhet hos flygvärdinnorna och börjar bröla när man måste spänna på sig säkerhetsbältena.  
Allt jag behöver är alltså kunskap, för inte fasen är piloten som är så säker på att flyga rädd?
Han har ju mer vett än så!
Han vet hur ett flygplan är byggt och han vet att det inte är någon större fara.
Och så det eviga visandet om flytvästarna, nödutgångar..så om jag inte blir mer skraj då!?
Jag får bita ihop.


Jag köpte ju en resväska idag..den var visst inte så jättestor som jag trott att den var när jag hade den i affären.
Men det är ju inga större kläder vi ska ha med oss direkt, så det borde få plats!

Och vi slipper ta med barnvagn och det är ju utmärkt, även om våran resevagn är alldeles perfekt så är det en sak mindre att tänka på.

Bekvämligheterna blir fler: vi kommer även att ha både spjälsäng och barnmatstol på hotellrummet.
Hur bra är inte det då?
Jo Jättebra! :)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0