..den gick jag bet på

Varför köper ni trisslotter?
Är det för att ni tror att ni ska vinna, eller för att det är spännande?

Jag vet inte riktigt vad jag själv ska svara på den.

För varje gång jag sitter där i spänningens skojiga hetta och har skrapat fram två 10.000 kr, och två 10 kr så vinner jag enbart den lilla slanten.. och då går jag bestämt in och byter ut den vinstlotten mot en ny.

I hopp om bättre lycka nästa gång?
Eller bara för spänningens skull?
Nä, jag är helt enkelt bara för dum.

Vem vinner miljonen liksom?
Jo, nån långt ute på vischan som inte ens är intresserad utav pengar men var tvungen att skrapa för den kom med Grattis-kortet?!

Och med det sagt förstår ni säkert att jag innerligt har önskat mig en miljon kronor idag och absolut inte varit så dum att jag köpt en lott och skrapat den. 

Naturligtvis har jag inte vunnit tio kronor av miljonen.. och inte heller slösat bort den vinsten på ytterligare en ny lott.

Jag kommer aldrig bli miljonär.
Det säger sig självt, har man koll på statistiken så vet man att det är ungefär en..en liten rackare som drar hem hela strorkosingen..den där han ute på vischan, någonstans långt bort.

Det vet väl alla.
Ändå går man på den..varje gång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0