Tar han emot alla sorts degar..

..jag har hört talas om dom där surdegarna som en del tar hand om så väl, lämnar in till Urban Deli på Södermalm för vattning och gödning under semestern, håller koll på jäsningen som om det verkligen vore liv och död.
Och det är det väl, med bröd..och vatten.

Och jag ska säga att jag har lyckats baka mig en alldeles egen, eftersom jag en gång upptäckte att bröd är så vansinnigt gott.

Min deg är dock i behov av allt annat än just jäsning.
Den är nämligen redan ganska jäst, luftig och egentligen ganska fin..men tyvärr lite väl vattnad.

Hur får man ordning på det då, under semestern!?
Tänk om man ändå vore en surdeg..som man aldrig lämnade in.
No offence, Urban!

/Tjocktjej87



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0