Jag har mer eller mindre glömt bort den 6e juni varje år

Så trist är det.
Det är ju inte så att vi vågar skylta med någon svensk flagga på vår balkong, som ju ligger väl synlig mot det mer mörka bostadsområdet här i byn (faktiskt det mest olycksbringande stället jag vet).
Då åker man på däng..

Men idag blev jag påmind om hur mysigt det faktiskt är att fira den här dagen.
Bara att se svenska flaggan svaja omkring i trädgårdarna fick mig att le och tänka:
Hey, jag bor ju i Sverige.

Trädgården.. uppdukat med blått och gult, grillen gjorde sitt och lämnade det goda till våra munnar, lite bollkastning varvat med plask i poolen för vår lille badkille.
Suveränt väder och fantastiskt gott med rabarberpaj till efterrätt.

Tack för idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0