Nedvarvat

Sådär- äntligen i sängen.
Tja, vi har verkligen haft fullt upp här idag, åtminstone nu på kvällen med allt pyssel.

Till middag lagade jag och lillpelle hemmagjorda pannbiffar med smarriga kryddor från Rhodos.
Strimlade massa purjolök som vi sen blandade i potatismosen och serverade rödvinssås till det. 
Med ett litet busfrö i köket åker det gärna ut diverse köksredskap ur skåp och lådor som doppas i maten och rörs om och sådär. Det ska hjälpas till helt enkelt, och det är ju snällt. 
Så i vårat kök såg det mer eller mindre ut som ett litet restaurangkök..utan diskmaskin.

Och efter man har ätit är det är helt okey att låtsas som att det inte finns någon disk där och gå ut i friska luften ett slag.
Vi har varit ute på massa promenader idag och gungat lite i parken två gånger. Jag är helt fascinerad över att mitt älskade lilla barn orkar gå så långt utan att bli trött i benen och att han dessutom håller min hand hela vägen.  

Så har vi har varit på posten och hämtat ut paket åt mr J också. Mitt paket från Adlibris med mina studieböcker och Totte-boken verkar dock dröja ett tag till.
Suck!

Men hursom.
Disken i köket kom jag inte undan, det kunde ju inte gärna stå över natten.
Gissa vem som sover som en stock inom en väldans snar framtid?

Sov gott..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0