Sitter liksom ingjutet.. och skinkorna har somnat

Ligger som en nerbankad ko här i ett hörn av soffan, har en del städning att göra men jag kommer alltså inte loss?
Det är faktiskt  så himla synd när man samtidigt är trött som sjutton och sådär omätligt sugen på kaffe.
Man kisar sig fram och hör snart det mysiga ljudet från kaffebryggarns sista ångande och puttrande ljud, och nästan dregglar med koppen i handen och är alldeles på väg att hälla upp när man inser att man lyckats få till något som närmast liknar kamelkiss och luktar däven bäver.

Därför äter jag nudlar istället.

Noodle-noodle... dress your poodle.

Det blev visst lite djurlikt här ser jag, men det är väl okey just för det här med kaffeincidenten, det tycker jag.
Passar också in så bra i slutet av (på?) den här dagen. Den har.. inte för ovanlighetens skull varit ganska fylld med sånt. Mitt barn härmar nämligen det mesta i djurväg, fågel som lejon, får som säl och han har tillomed voff-voff-at åt en söt farbror. Allt kan inte vara lätt liksom, barn vet ju synbarligen inte varför en del är mörkhyade eller varför en del har glasögon med size grande för synens skull.



God natt me er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0