Presenter och tårtkladd

Lillsparven leker glatt med sina nya leksaker. Han har bl.a fått en gunghäst, en radiobil, en fåtölj och ett lektält.
Min mormor och morfar var här idag och firade, och jag bakade faktiskt en tårta till.
En väldigt hastig men god sådan.

När klockan var 7 hade dom åkt hem, och jag var så mätt så jag var dåsig (sådär härligt så man vill sova på stört). Och vår lilla 1-åring var så trött efter all lek och bus att han stupade i sängen och somnade på stört.
Sen kom jag på
- Jag har ju för fanken inte ätit nåt idag (?), inte nåt vettigt alls om man tänker så.

Bara
massa tårta och kakor, 2 köttbullar och lite annat sånt som man kan smaka lite av när man går förbi.
Men ingen mat?
En rejäl måltid på det och jag var inte längre sådär yrsligt mätt längre.
Märkligt vad man kan luras av sig själv.

Nu ligger vi alla i sovrummet, rejält jästa. Imorgon är det återigen födelsedagsfirande, både åt lilltjorven och mammas kille.
Men hey, någon vecka i månaden med bara massa godsaker gör väl ingen skada?
Jag har ju liksom vant in det så fint, ingen har bara berättat för mig när den där godsaksveckan slutar bara


God natt, kära du..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0