Vet hut!

Blir förbannat upprörd över lata föräldrar som inte vet bättre än att muta sina småbarn med snacks och servera dom skräpmat var och varannan dag. Fasen, vad jag tycker synd om barnen.

Jag tycker inte att det är ok att barn som inte ens fyllt 2..eller ens 3 år får sitta och äta chips som om det vore det bästa mellanålet på hela dagen. Man borde inte ens lära barnen att det heter chips, godis eller vad det nu kan tänkas vara. Inte ens på lördagar. Om man äter det då.

Min son får gärna äta kakor, något chips, glass och eventuellt något godis ibland.
Apsolut, så sträng är jag inte.
Han älskar glass och kan tjata om det flera gånger om dagen.

And there we go, om han också visste vad pizza, godis, mc donalds, chips eller ostbågar exakt var så hade han säkert också föredragit det och tjatat om det istället för de nyttiga alternativen han faktiskt gillar.

Så jag undrar alltså:
hur tänker ni som gör så här mot barn?

Man är väl inte snäll som skämmer bort sina barn med sluskmat när dom gnäller och tjatar, man är lat!

Nä, men nu går vi och bombar våra småbarn, som knappt kan prata med, lite chips och annat saltig. Det är ju så himla bra för deras njurar, det var ju faktiskt några månader sedan dom sade att man kunde införa salt i kosten..då var ju njurarna liksom "klara". Så det måste ju vara helt ok.
Att dom sen inte orkar min hemmalagade korvstroganoff får jag gnälla över sen. Det hör ju apselut inte hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0