Nja, fick ingen vidare koll.

När jag och min älskade mor satt på tåget mot Örebro igår så skämtade vi om olika dialekter
och försökte härma dom mest fula, men vi kom inte fram till vart gränsen egentligen går där dialekter bryts eller vart dom är som värst. Det finns ju tyvärr ingen rolig gräns, den dalas ju bara av och går in i andra svängar och formas. Men hur kan det vara sån skillnad på bara någon timmes avstånd?

Några tjejer från Köping bjöd iofs på lite roliga ord på..men den dialekten kan man ju redan.

Väl framme i Örebro hade vi fullt upp med annat än att lyssna på dialekter,
som att hugga in på en varsin smarrig kabanoss till exempel.
Den satt fint. Vart har restaurangvagnarna tagit vägen på tågen, man blir ju dödshungrig?!

Min allra käraste syster ♥
Henne fick jag äntligen träffa och kramas med. Vi fikade, skrattade så vi kiknade, plockade äpplen och pratade oss hesa. Det är tur att mamma som är den lugna i vår familj följde med, annars hade vi skämt ut oss rejält!  

Det var en mycket efterlängtad dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0